Links (websites)

De website van de gemeente Stichtse Vecht
De Historische Kring Breukelen heeft als werkterrein de geschiedenis van Breukelen en omgeving. Hieronder valt ook de totale geschiedenis van Nieuwer Ter Aa en Kockengen en de geschiedenis van Breukeleveen vanaf de Middeleeuwen.
Website van de Historische Kring Loenen
Oud-Utrecht wil de kennis en belangstelling bevorderen van de geschiedenis, archeologie en monumentenzorg van stad en provincie Utrecht.

Historische Vereniging Vleuten De Meern, Haarzuilens en Leidsche Rijn

Erfgoedhuis Utrecht zorgt er onder andere voor dat kastelen, landhuizen en oude boerderijen het Utrechtse landschap blijven sieren.
De website van  Slot Zuylen.
Vereniging De Hollandsche Molen zet zich in voor de wind- en watermolens van Nederland.
De website van FIEN brengt het Industrieel Erfgoed onder de aandacht.
Het Utrechts Landschap is een terreinbeherende organisatie die ongeveer 4000 hectare natuurgebied beheert.
De Nederlandse kastelenstichting zet zich in voor het behoud van de Nederlandse kastelen en hun omgeving.
Het Utrechts-archief.

De pagina van de rijksdienst voor het cultureel erfgoed.

Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen – Breukelen

Informatie over de open monumentendagen.
Het Vechtstreekmuseum (voorheen museum Maarssen).
Provincie Utrecht
Koppeling naar het Stichts Algemeen Bibliografisch Netwerk, waar literatuur kan worden gevonden over stad en provincie Utrecht
Overzicht aanbod kunst, cultuur,erfgoed en cultuurlandschap in de vechtstreek

Platform voor de Vechtstreek

Het hoogheemraadschap Amstel, Gooi en Vecht (AGV) is een waterschap en beschikt over een uitgebreid archief, dat allerlei materiaal bevat over de huidige en de vroegere waterschappen.
Met zicht op de Vechtstreek ontdekt u al fietsend, wandelend of varend het schitterend landschap van de Vechtstreek.
OnsMaarssen een Facebookpagina door Maarssenaren, voor Maarssenaren