Jaarlijkse excursie Historische Kring Maarssen

21 mei 2022 om 08:30

Excursie naar Hoorn – 21 mei 2022

Nadat om welbekende redenen de excursie van de HKM al twee jaar in het water is gevallen, gaan we het dit jaar weer proberen: Hoorn, dit prachtige VOC-stadje aan het IJsselmeer dat een bloeitijd beleefde in de Gouden Eeuw, is het bezoeken meer dan waard. ’s Ochtends maken we onder leiding van gidsen een wandeling door de stad. Tussen de middag kan er op eigen gelegenheid geluncht worden. In de middag hebben we een bezoek gepland aan het Museum van de 20e eeuw, gevestigd op het Oostereiland in het voormalige gevangenisgebouw. In dit museum ervaart u een feest van herkenning, er is een prachtige collectie van gebruiksvoorwerpen, meubelstukken e.d. uit diverse decennia van de afgelopen eeuw.

Wij vertrekken om 08.30 uur van het Harmonieplein en maken na aankomst een koffiestop. U kunt zich opgeven tijdens de jaarvergadering op donderdag 7 april 2022 en ook daarna bij onze penningmeester Ronald van Tongeren, bij voorkeur per e-mail: rtongere@ziggo.nl of telefonisch ’s avonds tussen 19.00 en 20.00 uur op telefoonnummer 0346-556696. Gelijktijdig moet het verschuldigde bedrag worden overgemaakt op rekeningnummer NL93INGB0002907376 ten name van de penningmeester HKM. Diegenen die al in 2020 gereserveerd en betaald hadden , krijgen voorrang.

Kosten van de excursie zijn € 23,00 per persoon voor leden van de HKM met museumkaart en € 33,00 zonder museumkaart, niet-leden betalen € 28,00 met museumkaart en  € 38,00 zonder museumkaart.

21 mei 2022

Harmonieplein / voormalig brandweergarage