JUBILEUM HKM-50

1. AFTRAP JUBILEUMJAAR

Op 11 september van dit jaar vindt de opening plaats van ons jubileumjaar. Op deze officiële en feestelijke bijeenkomst met een groep genodigden zal onze voorzitter Bert Appeldoorn aan burgemeester Ap Reinders het eerste exemplaar aanbieden van ons jubileumboek:

Canon van Maarssen en de omliggende kernen

-Geschiedenis van het gebied en de bewoners-

Dit fraai vormgegeven boek bestaat uit ruim 400 pagina’s, met bijna 300 foto’s en het is samengesteld uit 50 verhalen over onze geschiedenis, geschreven door meer dan 20 lokale, deskundige auteurs. Vanaf 12 september a.s. is het verkrijgbaar.

Dit prachtige jubileumboek vormt de rode draad tussen alle activiteiten die tijdens het jubileumjaar voor u worden georganiseerd. Alle informatie vindt u in de jubileumagenda in het Periodiek en op deze website. Ook in de lokale pers zal veel informatie gegeven worden.

1. HET JUBILEUMBOEK

Bij het Periodiek van augustus heeft u een WAARDEBON ontvangen van € 15,00 om ons prachtige jubileumboek Canon van Maarssen en omliggende kernen aan te schaffen. De bon is geldig tot 1 september 2023. Tegen inlevering van die bon betaalt u slechts € 10,00 voor het prachtige jubileumboek.

Hoe werkt het?

Mét de waardebon kunt u het boek aanschaffen voor € 10,– op de avonden van alle lezingen die wij organiseren in het jubileumjaar. Het kan ook op bepaalde tijden in het Vechtstreekmuseum. Die tijden zijn:

Op 12 september van 16.00 tot 19.00 uur

• Op 14 tot en met 18 september van 14.00 uur tot 16.00 uur
  • Daarna iedere dinsdag van 14.00 uur tot 16.00 uur

Naast deze mogelijkheden is het jubileumboek ook op te halen bij

• Bert de Ruiter, Nicolaas Maesstraat 6 in Maarssen. (Graag eerst even bellen: 0346563599)
  • Arie van Ginkel, Ruys de Beerenbrouckstraat 8 (Graag vooraf melden via aginkel@ziggo.nl)

Zonder waardebon kunt u het boek kopen voor € 25,– op alle lezing-avonden en in het Vechtstreekmuseum op de vermelde tijden en ook bij Bert en Arie. Tevens zal het voor dit bedrag ook te koop zijn bij de Bruna in Maarssen, boekhandel Van Kralingen in Breukelen, in het Vechtstreekmuseum en in het Museum Vredegoed in Tienhoven.

N.B. Woont u niet in de regio, dan kunt u het boek ook bestellen bij Bert of Arie. U betaalt dan het boek en de verzendkosten van € 9,25 en wij sturen het naar u toe.

Ons jubileumboek zal te koop zijn vanaf 12 september 2022. Voor meer informatie: klik HIER

————————————————————

1. LEZINGEN

Gedurende het jubileumjaar organiseren wij meerdere lezingen. De lezingen gaan alle over een boeiend thema uit de ‘Canon van Maarssen en omliggende kernen’ en er zal ook kort informatie gegeven worden over de andere thema’s van het boek.

Er zullen er diverse sprekers zijn en de lezingen worden in de verschillende kernen van Maarssen gehouden: Maarssen-Dorp, Maarssenbroek, Oud-Zuilen en Tienhoven.

Aanmelden

Als u naar een lezing wilt komen, wilt u dan via e-mail uw komst aan ons melden. Dit is zeker nodig voor de lezingen in Tienhoven en Slot Zuylen, omdat op die locaties een maximaal aantal bezoekers geldt. Voor de locatie Open Hof is dat van minder belang, maar wij willen wel graag voorbereid zijn in verband met eventuele Covid-maatregelen in de winter

U kunt zich voor de lezingen aanmelden via hkmjubileumlezingen@gmail.com

Voor meer informatie: klik HIER

Activiteitenprogramma tot 1 januari 2023.

Het programma voor de tweede helft van het jubileumjaar volgt in het Periodiek van november.

AGENDA HKM LEZINGEN

Datum en tijd Lezing Locatie Extra info

14-09-2022

20:00 uur

Feestelijke boek-presentatie en informatie over expositie Rampjaar (evt. rondleiding)

Slot Zuylen, in de Gobelinzaal (max. 80 personen)

Alleen voor leden.Inclusief ‘jubileumconsumptie’

Aanmelden via hkmjubileumlezingen@gmail.com

13-10-2022

20:00 uur

ALV met aansluitend de Arie de Zwart-lezing‘Van Oudaen naar Cromwijck’ door Hans van Bemmel

Open Hof aan de Kerkweg in Maarssen

Leden vrije toegang, niet-leden entree € 5,00 Graag aanmelden via hkmjubileumlezingen@gmail.com

10-11-2022

Thema: ‘Rampjaar 1672’ door Wim Aerns

Open Hof aan de Kerkweg in Maarssen

Leden vrije toegang, niet-leden entree € 5,00. Graag aanmelden via hkmjubileumlezingen@gmail.com

15-12-2022

20:00 uur

Feestelijke Kerstlezing door Piet Vellekoop       Thema: ‘Religieuze ontwikkelingen’

Kerk van Tienhoven, Laan van Niftarlake 62 (max. 100 pers.)

Inclusief ‘Kerstconsumptie’ Leden vrije toegang, niet-leden entree € 5,00 Aanmelden via hkmjubileumlezingen@gmail.com

1. LID WORDEN EN MEEDOEN

–Een waardebon van € 15,– cadeau-

Wilt u ook uw bijdrage leveren aan het behoud van ons historisch erfgoed? Word dan lid van onze Historische Kring voor slechts € 15,– per jaar.

Omdat de HKM dit jaar het 50-jarig jubileum viert, ontvangt u als welkomstgeschenk van ons een Periodiek en een waardebon van € 15,– en daarmee kunt u het prachtige jubileumboek ‘Canon van Maarssen en omliggende termen’ kopen voor maar € 10,–.

U kunt zich als lid aanmelden op deze site en dan het boek (na 12 september 2022) ophalen bij Bert de Ruiter, Nicolaas Maesstraat 6 in Maarssen (0346-563599)