Mevrouw A.P. van Haaften-van Rijswijk (Lid in de Orde van Oranje-Nassau)

Mevrouw Van Haaften wordt onderscheiden voor haar verdiensten voor Scouting groep Marsua. Hier gaf zij zeven  jaar leiding aan de gidsen en vervulde zij bestuurstaken. Dit deed zij ook bij Scouting Nederland, district Rijn en Vechtstreek, waar zij  negen jaar als assistent districtscommissaris fungeerde van de gidsen en padvinders. Ook verzorgde zij hier trainingen en cursussen en organiseerde zij weekendkampen en zwemwedstrijden.

Haar grootste verdiensten liggen  bij de Historische Kring in Maarssen waar zij sinds 1990 actief is. Thematische archivering en ordening van krantenknipsels van lokale nieuwsbladen en het achterhalen van informatie is haar op het lijf geschreven.

Sinds 1994 is mevrouw Van Haaften eveneens vrijwilliger bij de Stichting Vechtstreekmuseum waar zij ook hier administratieve en archiefwerkzaamheden verricht. Dit deed zij eveneens bij de voormalige gemeente Maarssen (2004-2009) en sinds 2009 ook bij de Stichting Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen.