Dit keer een uitgebreide ‘Van de redactie’. Dit als reactie op ons vorig periodiek dat in zijn geheel bestond uit artikelen over de bevrijding. Verder een artikel over Open Monumentendag van 12 en 13 september dat dit keer georganiseerd werd door onze Kring. Tineke Barneveld schreef een mooi artikel over 100 jaar Verkade-album ‘De Vecht’ van Jac. P. Thijsse. In dit artikelen staan ook fraaie afbeeldingen van de plakplaatjes van Thijsse. Wybren Wijmstra, een vergeten architect. Jan Simonis en Hans van Bemmel zijn de auteurs van dit eerste artikel over Wijmstra. Deze architect heeft schitterende huizen ontworpen in Maarssen en omgeving. Ook voor dit periodiek schreef Arie de Zwart een stukje over de bouw van Maarssenbroek. Jaap Kottman plaatst een artikel over de bodemvondst van werpkoten uit Tienhoven. Dit zijn teenbotten van runderen die in de Middeleeuwen door kinderen werden gebruikt om een werpspel mee te spelen. De ‘CLV Maarssen’: tweemaal langs de rand van de afgrond, is het derde deel van Jan Simonis dat gaat over de geschiedenis van ‘De Coöperatieve Landbouwvereniging Maarssen’. Onlangs zijn wij in het bezit gekomen van een fotoalbum van Ridderhofstad Bolenstein. Henk Blaauw schreef een artikel hierover en plaatst daarbij ook schitterende foto’s. Hans Sagel sluit dit periodiek af met zijn oude schoenendoos deel 63. Dit keer gaat het over de R.K. Jongelingenvereniging Maarssen.