Jaarvergadering Historische Kring Maarssen en lezing “bevrijding Maarssen 1945” door Hans van Bemmel

28 februari 2019 om 20:00 - 22:00

Jaarvergadering en lezing HKM

Donderdag 28 februari 2019 houdt de Historische Kring Maarssen haar jaarlijkse algemene ledenvergadering. Het bestuur nodigt alle leden uit om deze vergadering bij te wonen.

Na de pauze houdt Hans van Bemmel een lezing over het einde van de Tweede Wereldoorlog in Maarssen en omgeving. Hij vertelt over de inundatie van de polders, de verzetshelden die stierven op 5 mei 1945, over wegtrekkende Duitse bezetters en de voedseldropping. Hoe de bevrijders Maarssen binnenkwamen en de uitbundige feesten omdat de oorlog eindelijk was afgelopen. En natuurlijk heeft hij weer indrukwekkende en bijzondere beelden bij zijn lezing gevonden.

Ook niet-leden zijn welkom bij deze lezing. Zij betalen € 5 entree. Ook mogen zij aanwezig zijn bij de jaarvergadering, maar zij hebben geen stemrecht.

Plaats: Open Hof, Kerkweg 60  Tijd: 20.00 uur

28 februari 2019