Presentatie jubileumboek in Slot Zuylen en toelichting op de expositie Rampjaar

14 september 2022 om 20:00 - 22:00

Het aantal plaatsen is beperkt; meld u aan voor de bijeenkomst via: hkmjubileumlezingen@gmail.com

Direct na de openingsbijeenkomst van het jubileumjaar organiseert de HKM alleen voor zijn leden een jubileumbijeenkomst met boekpresentatie in Slot Zuylen. Inloop vanaf 19:30 uur; u wordt ontvangen met een kopje koffie of thee en iets lekkers.

Op deze mooie locatie is momenteel de expositie “Moord & Brand: Slot Zuylen en het rampjaar 1672” te bezichtigen. Daarover zal door Willem te Slaa – historicus en directeur Slot Zuylen –  informatie worden geven en natuurlijk is er ook de mogelijkheid om de expositie te bezoeken.

Voorafgaand aan de informatie over de tentoonstelling zal op deze eerste ledenbijeenkomst van het jubileumjaar van de HKM door Carlo de Meijer het prachtige jubileumboek worden gepresenteerd: ‘Canon van Maarssen en omliggende kernen’. Carlo was voorzitter van de werkgroep die dit jubileumboek tot stand heeft gebracht. Hij vertelt meer over de inhoud en over de bijzondere bijdrage van meer dan twintig lokale, deskundige auteurs.

Vanzelfsprekend is het boek op deze avond ook verkrijgbaar. De waardebon die de leden ontvangen hebben, geeft de mogelijkheid om het boek voor slechts € 10,– aan te schaffen. De winkelprijs is € 25,–.

Aanmelden voor de bijeenkomst: hkmjubileumlezingen@gmail.com

Foto: Arjan de Boer

14 september 2022